Informatika

Prezentációk

Alapismeretek

Egészség, biztonság, környezet
Jogvédelem
A számítógépek fejlődésének története
Számrendszerek
Vírusok és tömörítés

Szövegszerkesztés

Bekezdések formázása
Tabulátorok
Körlevél készítése

Táblázatkezelés

Képletek
Diagramok
Ha, SzumHa, ÁtlagHa függvények
Darab, Darabteli függvények
Keresés a táblázatban

Feladatok

Grafika

Számítógépes grafika

Hasznos weboldalak

Redmenta
W3 Schools
Reszponzív weboldal sablonok (ingyenesen letölthető)
Mérei Tamás weboldala - hasznos leírások, videók webszerkesztés, képszerkesztés témakörben
CSS Zen Garden

Érettségi feladatok

Korábbi évek informatika érettségi feladatai
Emelt szintű programzás feladatok megoldása

Programozás

Scratch - programozz játszva!
Scratch - magyarul
C# jegyzet
Code.org
MIT App Inventor - készíts appokat mobil eszközre

Labview kurzus

Feladat Kép VI Nehézség
1. Forma1-es lámpa
Készítsd el a lámpasort, ami a Forma1 autóversenyen indítja a versenyzőket!
Helyezz öt ledet egymás mellé, melyek hátulról kapcsolódnak fel 2 másodpercenként. Amikor az összes felkapcsolódott, egyszerre kapcsoljanak le. Ekkor indul a futam.
front panel
blokk diagram
forma1.vi
2. Gyalogos közlekedési lámpa
Készítsd el a lámpasort, ami az úttesten való áthaladást szabályozza a gyalogosoknak.
Helyezz egy piros és egy zöld ledet ledet egymás alá. A piros égjen 3 másodpercig, majd a zöld is 3 másodpercig. Ezután villogjon 5-ször a zöld fél-fél másodpercig, majd ismét legyen piros. A VI a STOP gomb lenyomásával álljon le.
front panel
blokk diagram
gyalogos.vi
3. Autós közlekedési lámpa
Készítsd el a lámpasort, ami az úttesten való áthaladást szabályozza az autóknak.
Helyezz egy piros, egy sárga és egy zöld ledet ledet egymás alá. A piros égjen 3 másodpercig, majd vele együtt a sárga is 3 másodpercig. Ezután égjen a zöld 6 másodpercig, majd újra a sárga 3 másodpercig, aztán kezdődjön elölről. A VI a STOP gomb lenyomásával álljon le.
front panel
blokk diagram
auto.vi
4. Vasúti közlekedési lámpa
Készítsd el a lámpasort, ami a vasúti sínen való áthaladást szabályozza az autóknak.
Helyezz két piros ledet egymás mellé, alájuk egy fehéret háromszög alakban. Egy kapcsolóval lehesen állítani, hogy jön-e a vonat. Ha igen, akkor a két piros villogjon felváltva, ha nem akkor a fehér villogjon önmagában. A VI a STOP gomb lenyomásával álljon le.
front panel
blokk diagram 1
blokk diagram 2
vasut.vi
5. Lakás hőmérsékletének szabályozása
A feladatban egy lakás hőmérsékletét kell szabályozni.
Amennyiben a hőmérséklet 18 fok alá csökken, kapcsoljon be a fűtés. Ezt egy led szimbolizálja. Ha 27 fok fölé megy a hőmérséklet, akkor a klíma kapcsoljon be, amit egy másik led jelez. A hőmérséklet mérésére helyezz el egy hőmérőt, amit egy numeric controllal lehessen szabályozni.
A program számolja meg, hányszor kapcsolt be a fűtés.
A program számolja, mennyi ideig működött a klíma egyszeri használatkor, illetve összesen.
Jelenítsd meg grafikonon a hőmérséklet változását!
A VI a STOP gomb lenyomásával álljon le.
front panel
blokk diagram 1
blokk diagram 2
lakas.vi
6. Ajtó
A feladatban egy ajtó nyitásával-zárásával kapcsolatos műveleteket kell elvégezni.
A nyitáshoz helyezz el egy kapcsolót.
A program jelezze ki hogy hányszor, és mennyi ideig van nyiva az ajtó. Jelenítse meg, mennyi volt a leghosszabb nyitvatartási idő.
Amennyiben az ajtó legalább 5 másodpercig nyitva van jelezzen egy piros led.
A VI leállásakor készüljön el egy új .txt file, amelyben soronként a következő adatokat jelenítsd meg: mennyi ideig működött a teljes VI (HH:MM:SS) formátumban, mennyi a maximális nyitvatartási idő, hányszor nyitották az ajtót.
A file neve a sajátnév_készülés dátuma.txt (YY_MM_DD) legyen.
A VI a STOP gomb lenyomásával álljon le.
front panel
blokk diagram 1
blokk diagram 2
ajto.vi
Gyakorló feladatok Nehézség
1. Villamos áthaladását segítő lámpa
2. Villamos és autó áthaladását szabályozó lámpa összehangolása

Tippek, trükkök

  • Minden front panelen szereplő objektumból készíthetünk változót, amit több helyen felhasználhatunk a blokk diagramon, így az áttekinthetőbb lesz.
  • A front panelre tetszőleges szöveget írhatsz ha kétszer rákattintasz.
  • A blokkdiagramon a seprű ikonra (utolsó) kattintva gyorsan rendezheted a programot.