Informatika

Prezentációk

Alapismeretek

Egészség, biztonság, környezet
Jogvédelem
A számítógépek fejlődésének története
Számrendszerek
Vírusok és tömörítés

Szövegszerkesztés

Bekezdések formázása
Tabulátorok
Körlevél készítése

Táblázatkezelés

Képletek
Diagramok
Ha, SzumHa, ÁtlagHa függvények
Darab, Darabteli függvények
Keresés a táblázatban

Feladatok

Grafika

Számítógépes grafika

Érettségi feladatok

Korábbi évek középszintű informatika, digitális kultúra érettségi feladatai
Korábbi évek emeltszintű informatika, digitális kultúra érettségi feladatai
Emelt szintű programozás feladatok megoldása
Emelt szintű programozás feladatok megoldása Python nyelven
Emelt szintű szóbeli témakörök kidolgozva

Programozás

Scratch - programozz játszva!
Python jegyzet
Python röviden
C# jegyzet
Code.org
MIT App Inventor - készíts appokat mobil eszközre
Mondatszerű leírás (6. oldaltól)
Példák mondatszerű leírásra

Feladatok


Labview kurzus

Feladat Kép VI Nehézség
1. Forma1-es lámpa
Készítsd el a lámpasort, ami a Forma1 autóversenyen indítja a versenyzőket!
Helyezz öt ledet egymás mellé, melyek hátulról kapcsolódnak fel 2 másodpercenként. Amikor az összes felkapcsolódott, egyszerre kapcsoljanak le. Ekkor indul a futam.
front panel
blokk diagram
forma1.vi
2. Gyalogos közlekedési lámpa
Készítsd el a lámpasort, ami az úttesten való áthaladást szabályozza a gyalogosoknak.
Helyezz egy piros és egy zöld ledet ledet egymás alá. A piros égjen 3 másodpercig, majd a zöld is 3 másodpercig. Ezután villogjon 5-ször a zöld fél-fél másodpercig, majd ismét legyen piros. A VI a STOP gomb lenyomásával álljon le.
front panel
blokk diagram
gyalogos.vi
3. Autós közlekedési lámpa
Készítsd el a lámpasort, ami az úttesten való áthaladást szabályozza az autóknak.
Helyezz egy piros, egy sárga és egy zöld ledet ledet egymás alá. A piros égjen 3 másodpercig, majd vele együtt a sárga is 3 másodpercig. Ezután égjen a zöld 6 másodpercig, majd újra a sárga 3 másodpercig, aztán kezdődjön elölről. A VI a STOP gomb lenyomásával álljon le.
front panel
blokk diagram
auto.vi
4. Vasúti közlekedési lámpa
Készítsd el a lámpasort, ami a vasúti sínen való áthaladást szabályozza az autóknak.
Helyezz két piros ledet egymás mellé, alájuk egy fehéret háromszög alakban. Egy kapcsolóval lehesen állítani, hogy jön-e a vonat. Ha igen, akkor a két piros villogjon felváltva, ha nem akkor a fehér villogjon önmagában. A VI a STOP gomb lenyomásával álljon le.
front panel
blokk diagram 1
blokk diagram 2
vasut.vi
5. Lakás hőmérsékletének szabályozása
A feladatban egy lakás hőmérsékletét kell szabályozni.
Amennyiben a hőmérséklet 18 fok alá csökken, kapcsoljon be a fűtés. Ezt egy led szimbolizálja. Ha 27 fok fölé megy a hőmérséklet, akkor a klíma kapcsoljon be, amit egy másik led jelez. A hőmérséklet mérésére helyezz el egy hőmérőt, amit egy numeric controllal lehessen szabályozni.
A program számolja meg, hányszor kapcsolt be a fűtés.
A program számolja, mennyi ideig működött a klíma egyszeri használatkor, illetve összesen.
Jelenítsd meg grafikonon a hőmérséklet változását!
A VI a STOP gomb lenyomásával álljon le.
front panel
blokk diagram 1
blokk diagram 2
lakas.vi
6. Ajtó
A feladatban egy ajtó nyitásával-zárásával kapcsolatos műveleteket kell elvégezni.
A nyitáshoz helyezz el egy kapcsolót.
A program jelezze ki hogy hányszor, és mennyi ideig van nyiva az ajtó. Jelenítse meg, mennyi volt a leghosszabb nyitvatartási idő.
Amennyiben az ajtó legalább 5 másodpercig nyitva van jelezzen egy piros led.
A VI leállásakor készüljön el egy új .txt file, amelyben soronként a következő adatokat jelenítsd meg: mennyi ideig működött a teljes VI (HH:MM:SS) formátumban, mennyi a maximális nyitvatartási idő, hányszor nyitották az ajtót.
A file neve a sajátnév_készülés dátuma.txt (YY_MM_DD) legyen.
A VI a STOP gomb lenyomásával álljon le.
front panel
blokk diagram 1
blokk diagram 2
ajto.vi
Gyakorló feladatok Nehézség
1. Villamos áthaladását segítő lámpa
2. Villamos és autó áthaladását szabályozó lámpa összehangolása

Tippek, trükkök

  • Minden front panelen szereplő objektumból készíthetünk változót, amit több helyen felhasználhatunk a blokk diagramon, így az áttekinthetőbb lesz.
  • A front panelre tetszőleges szöveget írhatsz ha kétszer rákattintasz.
  • A blokkdiagramon a seprű ikonra (utolsó) kattintva gyorsan rendezheted a programot.